woensdag 5 augustus 2009

Ding 8: Twitter

Ook ik ben geen overtuigd Twitter-fan. Heb nu wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om een Twitter-account aan te maken, maar heb geen tweets geplaats en ben ook niet van plan dat te gaan doen. Waar halen al die twitteraars de tijd vandaan?

Interessant: De BBC berichtte over een Harvard-onderzoek dat uitwees dat 10% van de Twitteraars 90% van de content genereert.

Ik begrijp ook niet zo goed waar de behoefte vandaan komt om iedereen de hele dag te laten weten wat je aan het doen bent, maar zie wel dat een aantal nieuwswaardige personen/organisaties dit als een apart medium gaan gebruiken en dan is het natuurlijk wel zaak om de belangrijkste tweets te volgen. Zo kon de media tijdens de Tour een dagelijkse Twitter-rubriek vullen met tweets van wielrenners, ploegleiders en volgers die tijdens de Tour actief waren op Twitter.

Moet je wel constant al die tweets volgen. Het ANP zag er een extra service in om dagelijks een selectie 'tweets uit de Tour' aan te bieden. Zou mogelijk ook een Docu-dienst kunnen worden, bijvoorbeeld om politici te volgens tijdens verkiezingscampagnes, maar behalve dat het een hele klus zou zijn om alle nieuwswaardige feeds tussen de non-items uit te vissen (ik hoef echt niet te weten wat voor kleur sokken Boekenstijn aanheeft), is betrouwbaarheid ook nog een belangrijk aandachtspunt. Hoe weet je dat je met de echte persoon te maken hebt en niet met iemand die zich daarvoor uitgeeft?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten