dinsdag 4 augustus 2009

Ding 1 t/m 4: Bloggen

Lekker origineel, om je eerste blogbericht te publiceren onder de titel "Ik blog, dus ik besta"...! Derhalve mijn eerste Blog Search uitgevoerd op deze term en kreeg zowel bij Google als bij Twingly 5 blogposts met exact dezelfde titel op het eerste scherm met zoekresultaten.

Google: 69 resultaten
Technorati: 1 (!)
Twingly: 13
Icerocket: 9

De eerste blogpost van Philip Freriks stond er nergens bij, maar die dateerde dan ook alweer van februari 2008... Ik stuitte erop via de eerste posting van ED-redacteur Inge Lepelaars, die deze woorden gebruikte bij haar eerste stappen op een weblog. Kennelijk gaan veel bloggers spieken wat andere bloggers zoal hebben geschreven voordat ze hun eerste bericht plaatsen... en ik doe niet anders!


Inmiddels alweer teveel blogs gelezen en ook alweer te lang aan het nadenken over deze bijdrage... welk punt wil ik nu maken? Tot vandaag heb ik nog nooit eerder gezocht in weblogs. Waarom zou ik dat in de toekomst wel gaan doen? Wanneer ik informatie zoek over een onderwerp dat me interesseert, dan gebruik ik eigenlijk altijd Google (en Google Nieuws als het om een onderwerp gaat dat in het nieuws is). Eerste associatie met weblogs is digitaal dagboek met berichten waarop niemand zit te wachten, dus wat zou ik daarin moeten zoeken?

Ik wilde mijn blog in eerste instantie "Blog voor een dag" noemen, maar begreep al snel dat mijn blog een tool moet worden om als lerende mens me eigen te maken met het Web 2.0 en zal niet alleen vandaag, maar ook in de komende tijd me blijven verdiepen in de blogwereld. Als er blogs zijn die interessant zijn om te volgen, dan hoor ik dat graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten